Arhiva

4. Oct. 2017 KОНФЕРЕНЦИЈА СКГО

Дана 03.10.2017.године у Београду, у организацији Сталне конференције градова и општина и Министарства државне управе и локалне самоуправе одржана је конференција "Регулаторна реформа - стандардизација поступања градова и општина у Србији" у оквиру програма "Подршка локалним самоуправама у Србији на путу ка ЕУ - Друга фаза", који финансира Влада Шведске.

Присутнима су се обратили Зоран Касаловић, државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе, Саша Могић, помоћник министра државне управе и локалне самоуправе, Ола Андерсон, саветник амбасаде Шведске у Србији, Приска Депнеринг, заменица директора швајцарске агенције за развој и сарадњу, Ђорђе Станичић, генерални секретар СКГО. Општину Богатић на овом скупу представљали су Ненад Бесеровац, председник Општине, Небојша Петронић, помоћник председника Општине и Ивана Ђукић, руководилац Одељења за привреду, финансије и локално-економски развој.

У оквиру конференције било је речи о моделима административних поступака на локалном нивоу, који треба да допринесу стандардизацији и уједначавању поступања јединица локалне самоуправе у Србији и омогуће бољу примену прописа. Представници Кабинета председника Владе и Канцеларије за информационе технологије и електронску управу говорили су о повезаности е-ЗУП-а и административних поступака. У јуну 2016.године, СКГО је у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе, отпочела процес припреме модела административних поступака од значаја за грађане и привреду. Током овог процеса СКГО је развила 188 модела административних поступака који су тестирани у две јединице локалне самоуправе.

Државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе Зоран Касаловић, навео је да је циљ био да се стандардизују и уједначе поступања локалних самоуправа, да се унапреди примена прописа, да се уштеди време и смање трошкови за грађане и привреду... Паралелно са процесом стандардизовања поступања у Србији отпочела је и примена новог Закона о општем управном поступку, навео је Касаловић и подвукао да је важна новина коју је тај закон уредио обавеза размене података из јавних евиденција по службеној дужности. "Грађане и привреднике смо поставили у центар и није више њихова обавеза да шетају од шалтера до шалтера и прикупљају документа и податке које управа већ поседује. Овај посао додатно је олакшао информациони систем е-ЗУП који је Влада Србије успоставила у јуну ове године, рекао је он и додао да је тај систем начин за још бржу размену података између органа, електронским путем. "Тренутно се на овом систему налазе подаци из матичних књига, о пребивалишту, држављанству, као и подаци Националне службе за запошљавање, Пореске управе, Централног регистра обавезног социјалног осигурања и Фонда за пензијско инвалидско осигурање", навео је он. Како је додао, у плану је укључивање центара за социјални рад у најкраћем року, као и образовних институција свих нивоа образовања (основног, средњег, високог).

Генерални секретар Сталне конференције градова и општина Ђорђе Станичић је рекао да је циљ да примена административних поступака буде потпуно уједначена свуда у Србији. Он је додао да се од 188 поступака велика већина односи на привреду и привреднике.

VRH